Retail

De detailhandel is een gevestigde sector die de laatste jaren enorm veel ontwikkelingen heeft doorgemaakt. Door nieuwe technologieën is er een volledig veranderde markt ontstaan, waarbij de consument online shopping in het hart heeft gesloten.

Deze vraag naar gemak, snelheid en transparant prijsvergelijk heeft grote invloed op de retailsector met nonfood, alsook de foodaanbieders. Een toenemende branchevervaging en de concurrentie met buitenlandse spelers die de markt betreden, zorgen eveneens voor dynamiek.

WISSELEND CONSUMENTENGEDRAG
Naast technologie zijn het ook de sociale ontwikkelingen die invloed hebben op zowel de food- als de nonfoodretailer. De consument hecht steeds meer waarde aan maatschappelijk verantwoord ondernemen en duurzaamheid. Daarnaast is het lastig dat de consument zich niet meer laat labelen en wisselend consumentengedrag vertoont. De diversiteit neemt bovendien toe: er zijn meer ouderen en meer (kleinere) huishoudens.

KANSEN VOOR FOOD RETAIL
Kansen liggen er in deze sector nog zeker. Inspelen op trends vereist echter middelen en kennis. Samenwerken in ketenvorm en/of met andere ondernemers speelt daarom een belangrijke rol. De vraag naar luxe en gemakkelijk te bereiden producten (die het liefst wel vers en gezond zijn) zal verder toenemen en biedt kansen voor de food retail.
Good Deal Group heeft de juiste kennis in huis om de kansen en de valkuilen te herkennen in de retailsector. We delen graag onze expertise in een praktisch advies of begeleiding. Neem vrijblijvend contact op.